Noul Normal se numeste Home Office

Pentru a aprecia trebuie sa fii logat

Este evident ca toti incercam sa ne adaptam la noul context, acesta obligandu-ne sa gasim repede cele mai eficiente solutii nu doar pe plan personal ci si pe plan profesional. Iata cum, pentru multi dintre noi,  biroul s-a mutat acasa, iar lucrul de la distanta a devenit mai mult decat o necesitate.

Teleconferinte si multitasking intr-o cu totul noua dimensiune

Incepem sa ne obisnuim cu platformele web-meeting, cu sedintele zilnice la distanta cu managerii si echipele din care facem parte. Iar in acest scop, gadgeturile noastre devin instrumente de lucru puternice si super-utile. Apple este din nou de partea noastra, noul iPad Pro fiind un instrument senzational care transforma munca de acasa nu doar eficienta, dar si foarte placuta. Echipat pana in dinti cu ultimele inovatii ale echipei din Cupertino, nou iPad Pro impresioneaza cu noul design, un ecran IPS de la o margine la alta, cu o diagonala de 11 inci, cu suprafata de sticla ultra rezistenta Liquid Retina si rezolutie 1668 x 2388 pixeli. Memoria de 512 GB si procesorul A12X Bionic ii permite sa ruleze 5 trilioane de operatii pe secunda, asa ca, cu o conexiune wifi decenta, teleconferintele tale vor rula "flawless". Evident, acest super-computer intr-o forma compacta vine echipat cu o camera tripla de 12 MP si o camera selfie HDR de 7 MP cu functie de detectare a fetei. Partea audio este asigurata de 4 difuzoare stereo. Daca vrei sa te bucuri de functionalitatile sale cu totul magice, il poti completa cu Apple Pencil, (daca esti intr-un domeniu creativ este un must).

Conectivitatea nu mai este un moft

Hai sa vedem si partea buna a lucrului de acasa... Nu mai ai o suta de dileme privind tinuta, poti sa iti savurezi cafeaua in liniste avand la dispozitie o ora in plus pentru tabieturile de dimineata, nu te mai enervezi din cauza traficului. Insa cand e vorba de start working, trebuie sa functioneze totul snur. Ne este mai greu sa structuram clar timpul pe parcursul zilei si nu toata lumea are parte de o secretara care sa-i tina agenda de lucru la zi. In shimb, si un asistent personal virtual face minuni. Il poti gasi in creatia celor de la Apple, care incorporeaza in Apple HomePod cea mai noua tehnologie audio. Se conecteaza cu usurinta la dispozitivele tale Apple, avand integrat cipul W1 de conectare rapida. HomePod integreaza asistentul vocal Siri, care iti invata obiceiurile muzicale si iti organizeaza ziua. De asemena, te tine la curent cu cele mai importante stiri si se actizeaza prin celebra comanda vocala "Hey, Siri". Poti folosi HomePod si pentru a trimite mesaje sau pentru a realiza apeluri telefonice. Amazon vine cu Echo Plus 2nd Generation, o varianta de boxa inteligenta mai accesibila ca pret, care are acceasi menire: sa ne simplifice viata de la crearea agendei de evenimente sau a listei de necesar pentru casa pana la a oferi diferse informatii (stiri, meteo sau raspunsuri la diferite intrebari). Evident, partea care ne place cel mai mult este conectarea la Skype call pentru a ramane in legatura cu colegii.

Pentru a da startul boxei Echo 2nd Generation este nevoie sa introduci dispozitivul in priza, sa te conectezi la aplicatia Alexa si sa incepi sa profiti de avantajele oferite de aceasta boxa inteligenta.

Oricat de Hard ti-ar fi

Arsenalul de dispozitive pe care le utilizam in mod normal la birou este foarte limitat. Un computer, poate fi si laptop, poate un telefon mobil de serviciu care nu-i tocmai varf de gama si accesoriile de rutina care vin cu ele. Daca ceva nu mai functiona, doar il sunam pe colegul de la IT sa ne rezolve cat mai repede. Ce vremuri! Acum insa, ca sa te asiguri ca poti functiona si lucra eficient esti nevoit sa iti completezi arsenalul cu noi device-uri: un hard extern ca sa poti sa faci back-up la date, diverse adaptoare si accesorii care sa te conecteze la imprimanta, la router, la o statie grafica etc.

Un lucru e cert, un hard extern pe care sa faci zi de zi un back-up al fisierelor la care ai lucrat in timpul zilei este mai mult decat o necesitate.  Tine cont: colegul de la IT nu iti mai sare in ajutor cu recuperarea fisierelor, a datelor din computer in cazul nefericit cand si acesta decide cand ti-e munca mai draga sa intre in auto-izolare pe termen nedeterminat.

Comentarii Pentru a comenta trebuie sa te autentifici